#LetsColour – Kuşadası bliver malet som en regnbue

Del på:
Den populære turistby Kuşadası ved Tyrkiets Ægæiske Kyst får nu et helt nyt udseende.

Regnbuens farver er lige nu i gang med at omdanne hundredvis af menneskers liv i Kuşadası, takket være et stort fællesskabsprojekt, der udføres af AkzoNobels Marshall maling.

Kuşadası er en populær resort by for udenlandske turister og et vigtigt stoppunkt for krydstogtskibe på vej til Ephesus historiske område.

Men en del af byen har tidligere fået meget lidt opmærksomhed af turisterne – men det kommer med sikkerhed til at ændre sig nu.

Kuşadası, Kusadasi, regnbue by, regnbue by tyrkiet, Marshall maling, seværdigheder i tyrkiet, oplevelser i tyrkiet, turistdestinationer i Tyrkiet,
Mere end 400 hjem er blevet malet. Foto: Marshall.

Sammen med maling giganten AkzoNobel og dets maling mærke Marshall, er Tepes kvarteret i Kuşadası nu blevet omdannet til en farverig oase.

Over 400 boliger har fået nyt liv på forstadens bakketop, hvor over 50.000 liter Marshall-maling er blevet anvendt i projektet. Nogle boliger i området mangler dog stadig at blive malet, men arbejdet forventes færdigt i afslutningen af april 2019. Det anslås at der bor omkring 2,000 personer i området.

Kuşadası, Kusadasi, regnbue by, regnbue by tyrkiet, Marshall maling, seværdigheder i tyrkiet, oplevelser i tyrkiet, turistdestinationer i Tyrkiet,
Det er Marshalls syvende projekt under “Let’s Color” banneret. Foto: Marshalls
Farver giver Kuşadası mere liv

Kuşadası´s borgmester Özer Kayali har udvalte i et interview, at der er en god grund til, at Tepe blev valgt til projektet: “Det er en afgørende placering for os, da det er det første sted, turister ser når de ankommer til Kusadasi havnen. Det giver storslået panorama, og derfor tror vi på, at dette projekt vil yde et godt bidrag til vores samfund.



Vi er glade for, at vores passion for maling hjælper med at opbygge lokalsamfund og skabe lykkelige hjem i og omkring Kuşadası,” siger Rainer Schmidt, global direktør for AkzoNobel Dekorative Maling. “Det gør os meget stolte, når vi ser forskellen vores produkter kan gøre.

Det er Marshalls syvende projekt under “Let’s Color” -banneret, siden programmet først blev aktivt i Tyrkiet i 2010.

error: Indholdet er beskyttet mod kopiring